Nara en de herten - Reisverslag uit Nara, Japan van Jade Eversmann - WaarBenJij.nu Nara en de herten - Reisverslag uit Nara, Japan van Jade Eversmann - WaarBenJij.nu

Nara en de herten

Door: Jade

Blijf op de hoogte en volg Jade

18 Juli 2017 | Japan, Nara

Nara is een klein plaatsje vlak bij Kyoto wat voornamelijk bekend staat om zijn herten. En die zijn er veel. In het Nara park lopen ze rustig tussen de mensen en komen naar je toe als je eten hebt. Het eten wat je ze mag voeren zijn speciale koekjes die niet schadelijk zijn voor ze. Ik heb maar zo'n 4 pakjes gekocht. Met de zomer zijn er natuurlijk ook babies. En die zijn heel schattig, maar nog wel bang voor mensen.

Naast herten heeft nara ook tempels natuurlijk. In één van deze tempels staat een bronzen boeddha van zo'n 16m hoog en 500ton zwaar. Om de boeddha heen staan nog wat andere boeddhistische goden en heiligen, op iets minder grote schaal. Al met al vind ik jet erg indrukwekkend.

Het Nara park is een een mooi park met veel groen. In het park zijn nog meer tempels te bezoeken en dat doe ik ook (sorry, ik weet de namen niet meer) zo is er één met heel veel stenen lantaarns, wat zorgt voor een indrukwekkend pad.

Op de weg terug naar het hostel in Kyoto, kom ik langs een verborgen altaar naast het nijjo kasteel, het is een prachtig altaar met een pondje erom heen en het verbaasd me dat deze niet hoog staat op de lijst. Then again, Kyoto heeft meer dan 1000 tempels en altaren, dus heel erg gek is het niet. Het geeft toch maar weer aan dat je niet alles via het boekje moet doen

Sorry voor de late update! Mijn telefoon was 2 dagen lang leeg!

Xx Jade

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jade

After taking a gap year, I decided I would fulfil my dream of traveling to Japan. And I'm going all alone.

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 9524

Voorgaande reizen:

30 Juni 2017 - 25 Juli 2017

Op naar Japan

Landen bezocht: