Veel bewogen Fukuoka - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Jade Eversmann - WaarBenJij.nu Veel bewogen Fukuoka - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Jade Eversmann - WaarBenJij.nu

Veel bewogen Fukuoka

Door: Jade

Blijf op de hoogte en volg Jade

10 Juli 2017 | Japan, Fukuoka

Vandaag en gister heb ik fukuoka mogen verkennwn (meer gister dan vandaag, maar oke). Fukuoka is een van de grootste en drukste steden van Japan, maar naast dat is er eigenlijk niet heel erg veel te bezichtigen. Wel hebben ze eens per jaar een race met enorme draagbare wagens. Ik zeg draagbaar, maar elk team heeft zo'n 20 man nodig om het te tillen. De wagens zijn prachtig versierd en staan voor de race op verschillende plekken in de stad tentoongesteld. Mijn favoriet is niet zo moeilijk te kiezen, want die heeft aan 1 kant een star wars thema.
Ik heb dit spektakel mogen aanschouwen. In het klein dan, letterlijk, want terwijl ik een tempel bezoek hoor ik wat commotie, dus ik ga kijken. Blijkbaar doen scholen ook een soort gelijk event, want een kleine klas probeert ook zo snel mogelijk een traject af te leggen met een kleinere versie van de wagens. Het eerste wat opvalt aan zo'n race, zijn de outfits. Het bovenlichaam is niet bijzonder, maar daaronder draagt men alleen een soort hele dikke string, en omdat de voorbereidingen voor de race door de hele stad in volle gang zijn, zijn er overal mannen in deze outfits. Butts everywhere.

Fukuoka is een grote stad en dat betekend veel shop gelegenheid. Ik bevind me op een gegeven moment in het grootste winkelcentrum wat ik ooit heb gezien. Canal City. Het is maarliefst 9 verdiepingen hoog en strekt zich naar alle kanten uit. Het bevat een bioscoop, tientallen restaurants en winkels, een arcade, een horror attractie, en heeft zijn eigen watershow in het midden. Nadat ik hier wat heb rondgelopen ga ik opzoek naar Fukuoka's mugiwara store. Dit is een winkel gewijd aan 1 van de populairste manga/anime in Japan. One Piece. Dit was ook mijn eerste anime, dus ik wil wel even een kijkje nemen in zo'n winkel. Hiervoor moet ik echter naar een ander enorm winkelcentrum. Deze is wel iets kleiner dan canal city, maar nog steeds enorm. Als ik boven kom, bevind ik me in anime GALORE, want naast een One Piece shop, zijn er ook andere winkels met verschillende anime, manga, en pop culture artikelen. Dit is waar ik getest werd op mijn uitgave skills. Ik kan trots zeggen dat ik niks heb gekocht daar.
Op de terugweg ga ik nog even langs de arcade in canal city en probeer toch maar zo'n spelletje. En ja hoor, met maar 2 muntjes heb ik een Katsuki Yuri plusche van Yuri! On Ice gewonnen! Yay!

De volgende dag doe ik het rustig aan. Mijn voeten zitten onderhand onder de blaren en er isis hier toch niet heel veel wat ik nog wil zien. Op 1 ding na. Het PokeCenter van Fukuoka. Deze zit boven het station en is niet zo heel groot, maar als ultieme nerd koop ik toch wat, want ik ben zwak.

Trouwens, het station van Fukuoka heet niet 'Fukuoka Station' ofzo. Nee, het heet Hakata. Ik had dus eerst ook best veel moeite met het plannen van mijn reis hier naartoe, want ik wist het niet.

Dat was mijn nerd gebazel voor vandaag, trusten!
Xx Jade

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jade

After taking a gap year, I decided I would fulfil my dream of traveling to Japan. And I'm going all alone.

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 9533

Voorgaande reizen:

30 Juni 2017 - 25 Juli 2017

Op naar Japan

Landen bezocht: