Geschiedenis in Nagasaki - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Jade Eversmann - WaarBenJij.nu Geschiedenis in Nagasaki - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Jade Eversmann - WaarBenJij.nu

Geschiedenis in Nagasaki

Door: Jade

Blijf op de hoogte en volg Jade

12 Juli 2017 | Japan, Nagasaki

De tweede stad in de geschiedenis die is weggevaagd door een atoombom, is Nagasaki. Dus ga ik ook hier naar het vredes- en herinneringspark. Hier staat een fontein, deze staat symbool als het verhoren van de gebeden voor water door vele slachtoffers. Daar achter staat een beeld van een man die met 1 hand naar de bom wijst en met de ander naar vrede.
In het herinneringspark staat precies aangegeven waar de bom ontplofte.
Ik besluit niet naar het museum te gaan, omdat ik die van Hiroshima al heb bezichtigd, en ga door naar het centrum van de stad.

In Japan mochten een hele tijd geen Europese handelaars komen. Dit omdat de Portugezen en Spanjaarden voor veel verspreiding van het christendom zorgden, en de Shogun zag dit als bedreiging voor het Boeddhisme. Dus verbood hij handel met Europa. Behalve met Nederland. Ja, dat waren wel die Hollanders. Echter waren hier strenge regels aan verbonden, zo mochten ze alleen verblijven op Dejima. Een eiland speciaal aangelegd voor de Nederlanders, aan de kust van Nagasaki. Het origineel staat er niet meer, omdat dat plaats moest maken voor de uitbreiding van de haven, het is later weer her opgebouwd.
Het is heel grappig om hier rond te lopen, omdat je een Nederlandse setting in een Japanse omgeving hebt. Daarnaast zijn in de animaties overal, de Nederlanders ook echt door Nederlanders ingesproken.

De Japanners noemden op een gegeven moment alles wat niet Aziatisch was 'Nederlands'. Vandaar ook dat er een 'holland straat' en een 'Holland steeg' zijn, hier woonden toen veel Europeanen (toen ze het land weer in mochten).

's avonds praat ik in het hostel met de eigenaresse, ik ben op dat moment de enige gast. Ik vertel haar over mijn cosplay terwijl ik mijn instant noedels eet en plots zegt ze een idee te hebben. Als ze terug komt verteld ze dat we sushi gaan eten, op 1 voorwaarde: ik moet in cosplay. En deze cosplay os niks minder dan een echte kimono.
Het was een fantastische avond met extreem verse sushi, een niet heel erg comfortabel, maar wel prachtig, gewaad, en gezelligheid. Een top avond dus!

Xx Jade

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jade

After taking a gap year, I decided I would fulfil my dream of traveling to Japan. And I'm going all alone.

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 9536

Voorgaande reizen:

30 Juni 2017 - 25 Juli 2017

Op naar Japan

Landen bezocht: