Natuurgeweld in Kobe - Reisverslag uit Kobe, Japan van Jade Eversmann - WaarBenJij.nu Natuurgeweld in Kobe - Reisverslag uit Kobe, Japan van Jade Eversmann - WaarBenJij.nu

Natuurgeweld in Kobe

Door: Jade

Blijf op de hoogte en volg Jade

14 Juli 2017 | Japan, Kobe

Een enkele vlees liefhebber denkt aan biefstuk, maar menig anderen zullen denken aan de aarbeving van 1995. Kobe is toen volledig geraakt door een zware aardbeving, en weinig bleef overeind.
Voordat ik echter daar heen ga, bekijk ik eerst wat ander natuurgeweld. Vlak bij Kobe zijn een paar watervallen, de nunobiki watervallen. Omdat ik het hostel nog niet in kan, besluit ik deze te klimmen met al mijn spullen. Waarom? Vraag ik halverwege aan mezelf. Gelukkig is er op dat punt ook een tussen stop van de kabel baan naar de top. Omdat het laatste stuk naar boven alleen maar tuin is en geen watervallen meer, neem ik deze naar de top. Daar staat een huis met allemaal kruiden eromheen en er wordt van alles met deze kruiden verkocht. Ik kan het allemaal niet betalen, en ga weer naar beneden. Omdat ik vanuit Nagasaki kom (zo'n 5 uur treinen) is de dag alweer om.

De volgende dag huur ik een fiets en begin bij het memorial park van de aardbeving. In dit park is een stuk beschadigde pier bewaard gebleven als herinnering. Er staan ook beelden ter eren van de slachtoffers. Wat ik lees gaat niet zozeer daar over maar meer over de schade aan de havens en joe knap het wel niet is dat ze alles zo snel weer hebben opgebouwd. Oke, ja het is snel (2 jaar), maar een beetje meer stilstaan bij wat men allemaal verloren heeft, mag van mij wel.
Na een lunch in het park, fiets ik naar de dierentuin. Hier hebben ze panda's, en aangezien ik hier omgerekend zo'n €4,80 betaal en in Ouwehand het bloed van mijn dierbaren, ga ik toch liever hier. Het is echt heel schattig, al slapen ze alleen. Net als de Koala's trouwens. Al knuffelen die tenminste nog met elkaar. Maar goed, ik heb panda's gezien, ik kan nu gerust sterven, mocht er uit onverwachte hoek een tsunami tevoorschijn komen.
Ik fiets na alle dieren bekeken te hebben terug naar het centrum en loop door China town. Als ik nog enigzins het idee had dat China en Japan praktisch hetzelfde waren, veranderd dat hier wel. De straten zijn heel anders dan japanse winkel straten. Maar het is zeker wel gezellig! Ik loop nog wat rond, bekijk wat anime winkels, en fiets terug naar het hostel.

En dat was Kobe voor mij!

Xx Jade

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jade

After taking a gap year, I decided I would fulfil my dream of traveling to Japan. And I'm going all alone.

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 9530

Voorgaande reizen:

30 Juni 2017 - 25 Juli 2017

Op naar Japan

Landen bezocht: