Metropool Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Jade Eversmann - WaarBenJij.nu Metropool Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Jade Eversmann - WaarBenJij.nu

Metropool Osaka

Door: Jade

Blijf op de hoogte en volg Jade

17 Juli 2017 | Japan, Osaka

Osaka is enorm. Laat ik dat eerst stellen. Maar dit betekend niet dat er bijzonder veel interessants is voor mij. Ik heb me er echter zeker wel vermaakt! De eerste dag ben ik als eerst naar het kasteel geweest. Het is een heel mooi kasteel met een enorme tuin eromheen. Duidelijk is wel dat dit kasteel van militaire macht was.
Ik ga door naar Osaka's Shinsekai. Diegene die one piece, dan wel shinsekai yori hebben gekeken, weten al dat shinsekai 'nieuwe wereld betekend. Het was dan ook de bedoeling dat met deze wijk een nieuw tijdperk zou aanbreken voor Osaka. Er staat zelfs een toren die geïnspireerd is door de eifeltoren. Als je door de wijk loopt, voelt het allemaal een beetje aan als verloren hoop en nostalgie. De wijk deed niet wat de bedoeling was. Osaka had met deze wijk net zo bruisend en interessant moeten worden als Parijs. Nu is het slecht onderhouden.
Op de tweede dag begin ik in de nieuwe nieuwe wijk van Osaka, eentje die wel bruist van leven. De dotonbori. Hier staat ala new york een enorm digitaal reclame bord en verder is het vooral winkelen. Er zijn ook veel etenskraampjes en ik moet natuurlijk de teroyaku (inktvisballetjes) van Osaka proberen. Hier hebben ze nou eenmaal de beste. Verder loop ik wat rond, speel wat arcade spelletjes en het is alweer het einde van de dag.

Beetje kort deze keer, dus wilde ik het ook nog even over de stations hier hebben. De centraal stations zijn hier enorm. Ze bevatten hele winkelcentra, maar dat is niet het enige vreemde. Op de stations hoor je overal de hele tijd vogel geluiden. Opgenomen vogelgeluiden. Ik dacht dat dat was om een rustgevende omgeving te creëren, maar het blijkt een manier te zijn om de uitgangen duidelijk te maken aan blinden. Het zelfde systeem is ook bij de stoplichten. Als die voor voetgangers op groen gaan, hoor je dan wel vogelgeluiden, dan wel gepiep van de ene naar de andere kant. Rare jongens die Japanners, maar wel slim, I guess.

Xx Jade

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jade

After taking a gap year, I decided I would fulfil my dream of traveling to Japan. And I'm going all alone.

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 9527

Voorgaande reizen:

30 Juni 2017 - 25 Juli 2017

Op naar Japan

Landen bezocht: