Nog 2 maanden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jade Eversmann - WaarBenJij.nu Nog 2 maanden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jade Eversmann - WaarBenJij.nu

Nog 2 maanden

Door: Jade

Blijf op de hoogte en volg Jade

10 Mei 2017 | Nederland, Amsterdam

Nog maar 2 maanden voordat ik aan mijn reis begin. Nu denk je misschien "hoezo schrijf je dan nu al een blog?" nou dat doe ik omdat de voorbereidingen naar mijn idee even belangrijk zijn als de reis zelf. Daarbij wil ik ook graag vertellen waarom ik naar Japan ga en laat ik daar eens mee beginnen.

Japan is voor vele mensen een droom om ooit heen te gaan, of dit nu komt omdat ze van de Japanse popcultuur houden (manga, anime, cosplay kawaii culture, etc.), omdat ze geïnteresseerd zijn in de cultuur, of juist hele andere redenen. Voor mij heeft deze reis meerdere betekenissen.
Het afgelopen jaar ben ik gestopt met mijn studie omdat ik mijn BSA niet gehaald heb. Dit kwam omdat ik last had van faalangst en een daardoor veroorzaakte depressie. Gelukkig kreeg ik daardoor uitstel en hoef ik nu pas mijn benodigde studiepunten in het volgende jaar te halen. Dit tussenjaar heb ik genomen om aan mezelf te werken, iets waar ik nog steeds hard mee bezig ben. Ik besloot om voor het begin van mijn nieuwe studie jaar een uitzinnige reis te maken om aan mezelf te kunnen bewijzen dat ik tot een heleboel in staat ben. Nu kun je je voor stellen hoe mijn ouders hier op reageerde. Niet zo vrolijk dus. Maar ik laat me niet tegenhouden en hoop dat deze blog ook voor hen steun bied als ik straks een klein maandje weg ben.
Naast dit heb ik ook veel over Japan gehoord. Mijn oom heeft er gewoond en mij opa,oma en ouders zijn er beide naar toe geweest. Ookal heb ik niet altijd positieve dingen gehoord, het idee van een land wat zo niet vergelijkbaar is met welk ander land dan ook, trekt mij ontzettend. En misschien dat mijn hobby cosplay en mijn liefde voor anime en manga hier ook wel een beetje mee te maken hebben.

In Japan ga ik treinreizen. Hiervoor gebruik ik de Japan RailPass (JRP) om de Shinkansen te kunnen gebruiken. Mijn route is dan ook een lange, want met deze supersnelle magneet trein kan ik een heleboel. De route die ik neem zal beginnen bij Tokyo, waar ik land. Vanaf daar reis ik naar: Kanazawa, Matsumoto, Kyoto, Takehara, Hiroshima, Nagasaki, Fukuoka Osaka, een festival in Kyoto, Nara, Fuji en de laatste 5 dagen verblijf ik in Tokyo. Best een rondje zou ik zo zeggen. Om bij te kunnen houden hoe ik van plek naar plek kom wat er te zien is en hoelang ik er blijf heb i al een heleboel apps en sites geprobeerd. Ik ben tot de conclusie gekomen dat voor mij checkandpack.nl en de app Japan Travel Guide By Triposo waarschijnlijk het beste gaan werken, en zo niet, dan zoek ik in Japan een internetcafé op en download een nieuwe app.

In een land waar de letters niks lijken op wat we hier kennen, is het wel zo handig om in ieder geval een basis te hebben dus ben ik al een paar maanden bezig met het leren van de taal. Dit gaat best lekker want ik kan nu 1 van de 3 alfabetten lezen (ja ze hebben er echt 3). Dit is de makkelijkste maar ik hoop dat ik er wat aan heb aangezien kanji ook nog veel gebruikt wordt, en man, die tekens slaan echt alles. Er zijn er echt 1000den kanji tekens (ze weten niet precies hoeveel er zijn) en soms wordt er 1 uit het alfabet gehaald omdat dat teken dan bijna niet meer gebruikt wordt en dan moet je maar hopen dat die niet in je naam zit, anders moet je of een nieuwe naam bedenken, of je naam plotseling anders schrijven.
Ik waardeer ons 26 letterige alfabet een stuk meer sinds ik Japans ben gaan leren.

Anyways, over 2 maanden vertrek ik. De tijd gaat immens snel. Een maand geleden zei ik al "Over 3 maanden ga ik naar Japan!" toen kon ik mezelf nog kalmeren door te zeggen dat ik eerst naar Boedapest ging met studievereniging Congo. Vorige week kon ik nog zeggen dat ik eerst een liftwedstrijd had in Duitsland. Maar nu? Nu kan ik alleen zeggen dat ik eerst nog jarig ben, maar dat is lang niet zo spannend.
De voorbereidingen zijn in volle gang. Ik ben er bijna helemaal klaar voor!

  • 10 Mei 2017 - 13:13

    Cynthia Abel :

    Ik ga je volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jade

After taking a gap year, I decided I would fulfil my dream of traveling to Japan. And I'm going all alone.

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 9573

Voorgaande reizen:

30 Juni 2017 - 25 Juli 2017

Op naar Japan

Landen bezocht: