BUN BUNS - Reisverslag uit Takehara, Japan van Jade Eversmann - WaarBenJij.nu BUN BUNS - Reisverslag uit Takehara, Japan van Jade Eversmann - WaarBenJij.nu

BUN BUNS

Door: Jade

Blijf op de hoogte en volg Jade

07 Juli 2017 | Japan, Takehara

Even een checklist:
- houd je van wandelen?
- hou je van eilanden?
- hou je van heel veel konijnen?
Dan ik okunoshima iets voor jou! Dit eilandje ligt in de kust van de Takehara en is BEZAAID met konijnen. Voordat je op de boot gaat, kun je zaken voer kopen en als je de lege zakken terug geeft, krijg je een ansichtkaart.
Zodra je op het eiland komt wachten tientallen konijnen je al op. De beesten zijn hartstikke tam en eten uit je hand, al zijn ze niet op geaai.
Het eiland zelf is vrij klein maar wel mooi, je kunt er goed wandelen. Dus dat deed ik ook. Ik heb een alf rondje eiland gedaan, waarbij ik naar het hoogste punt ben gelopen. Echter dacht ik op de terug weg een stuk af te snijden, via een pad naast de weg. Dat pad was niet heel erg meer in trek, want ongeveer op de helft werd het best begroeid. Te ver en te eigenwijs om terug te keren, ben ik vloekend en wel doorgelopen. Ook op dit soort paadjes kom je de fluff hoopje geregeld tegen, en zodra ze door hebben dat je er bent komen ze op je af in de hoop op voedsel.
Na 3 uur rondzwerven op het eiland, ben ik terug aan land gegaan, en door gegaan naar Hiroshima.

Tegen de tijd dat ik in Hiroshima aan kwam was het al donker, dus dat ga ik morgen ontdekken. Ik verwacht gemengde gevoelens met een kans van 40% op huilbuien.
Van Tanabara heb ik overigens niet veel gemerkt, maar het heeft niet geregend (dankjewel monnik-san) dus alle wensen aan de bamboe zouden moeten uitkomen!

Xx Jade

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jade

After taking a gap year, I decided I would fulfil my dream of traveling to Japan. And I'm going all alone.

Actief sinds 08 Mei 2017
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 9581

Voorgaande reizen:

30 Juni 2017 - 25 Juli 2017

Op naar Japan

Landen bezocht: